glasgow, werk en nieuwe kamer - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van kim zijderveld - WaarBenJij.nu glasgow, werk en nieuwe kamer - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van kim zijderveld - WaarBenJij.nu

glasgow, werk en nieuwe kamer

Blijf op de hoogte en volg kim

11 September 2017 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

het is al een klein weekje geleden dat ik wat op deze blog geschreven heb.sinds dien is er veel gebeurt. ik heb veel van Glasgow gezien. ben begonnen met mijn stage en ben in mijn kamer op de kampus ingetrokken. om te beginnen bij het begin zal ik eerst even kort uitleggen waarom ik niet direct in mijn kamer op de kampus kon. de schooljaren van de universiteiten hier lopen anders dan de schooljaren van de hogeschool in Nederland. Ook heeft de universiteit 3 blokken in een jaar en de hoge school 4 komt er op neer dat hier het schooljaar later begint. hierdoor kon ik toen ik moest beginnen niet meteen intrekken in mijn kamer op de kampus. ik heb daardoor 1 week in een hostel gezeten en gewerkt. hoewel een hostel niet ideaal is om in te zitten als je moet werken, was het wel gezellig en is het een ideale plek om nieuwe vrienden te maken. zat daar met een groep Duitsers die super gezellig en enthousiast waren daar ben ik veel mee op geschoten. ook twee super lieven Amerikaanse meiden die altijd in waren voor een discussie over het politiek. maar de twee bijzonderste personen waren twee wat oudere manen. een van die oude mannen was een Spanjaard die altijd zo vrolijk was en vaak dingen uit Spanje kookte en dan begon uit te delen. hij was een beetje de vader van het hostel. de andere man lag bij mij op de kamer. die meneer was geweldig en heeft mij meerdere malen groten komplumenten gemaakt. hij zei dat mijn glimlag hartelijk, warm en vriendelijk was. ook dat ik een zelfverzekerde vrouw was. hij heeft mij ook geholpen met verhuizen.

helaas waren de eerste paar dagen op werk minder interessant. ik moest namelijk door een heel veiligheids traject heen. eerst bassis veiligheid cursus op het labratorium. met een video van 2 uur en weten welke instanties er zijn en voor welk probleem ik naar wie moest gaan. ook de wetgeving rond veiligheid in schotland. na dat gedaan te hebben moest ik een hoop veiligheid chemicaliënlijsten tekenen. dat betekend dat je verklaard dat je weet wat de gevaren van de chemicaliën zijn. na dat gedaan te hebben moest ik een cursus bio veiligheid doen en een test maken. daar boven op kwam een veiligheid cursus over lezers ook met een test. na dat gedaan te hebben kreeg een hoop papier werk en mocht ik me gaan in lezen op het onderzoek. het onderzoek waaraan ik mee help gaat over kanker bestrijding. daarbij vooral gekeken naar brein kanker. het optimale doel is om met nanogoud deeltjes (helle kleine inimini goud deeltjes) op de specifieke plek van de kanker te komen en het te vernietigen. dit wordt gedaan door het nano goud deeltje naar de tumor te brengen en dan hem te verwarmen met een lezer tot hij eigenlijk een soort van ontploft. (klein natuurlijk en zonder al te veel schaden aan te richten) denk daar bij aan op mini schaal je gas fornuis aan steken. wat ik binnen dat onderzoek ga doen is het kijken of het werkt. door met een hoop machines en indicatie stofjes te kijken of de cellen echt dood zijn nadat het goud nano deeltje ontploft is.

Maar buiten dat ik dus werk en hele leuke collega's heb ben ik zaterdag ook in mijn kamer getrokken. ik heb mijn eigenkamer nu hier met een gedeelde bad en woon kamer. het is een heel meiden huis. met een meid van noorwegen, een van spanje, een van canada en twee van amirika. in totaal dus 6 meiden. tot nu toe is het zo gezellig. het enige wat een beetje anders liep dan geplend was de inrichting. het keus hier was best wel leeg. geen pannen, geen borden, geen bedegoed enzo. inmiddels hebben we alles gekocht wat we nodig hebben maar dat was wel even een dingetje. maar gelukkig al weer opgelost.

  • 12 September 2017 - 19:10

    Mama:

    Mooi verhaal schat!
    Nu lekker op de campus, en eindelijk echt gaan werken op het lab en meedoen met het onderzoek.
    Veel plezier in Schotland en geniet ervan!
    xxx
    Mama

  • 15 September 2017 - 16:28

    Opa En Oma Kemp:

    Wat kan een mens in 2 weken veel mee maken, ik wilde dat ik het mee kon maken.

    geniet van alles ook je werk ( wat klink dat stoer ).

    Wij kijken met spanning naar je volgend verhaal uit.

    Opa en Oma.

    XXXX

  • 16 September 2017 - 13:20

    Albert:

    Hoi Kim,

    Heel leuk! Die veiligheid hoort er nu eenmaal bij, nu kan je in ieder geval echt aan de slag.
    In je nieuwe huis wordt het vast ook heel gezellig, wel je aandacht bij je stage houden:) Daar kwam je uiteindelijk voor!

    Groetjes,
    Joas, Amber en Albert

  • 16 September 2017 - 20:23

    Peter Kemp:

    Hoi Kim,

    Wederom een prachtig verhaal. Fijn dat je nu je eigen plekje gekregen heb met 5 andere meiden.
    Nu proberen je draai te vinden, gaat ongetwijfeld lukken.

    Als ik het goed begrijp kom je straks thuis met een schat aan kennis. Ten eerste je kennis waarvoor je daar bent maar ook alle vreemde talen die je ongetwijfeld straks van je studiegenoten geleerd krijgt: Engels/Duits/Spaans/Noors en weet ik wat er daar nog meer rondloopt.

    Groetjes,
    Peter

  • 27 September 2017 - 11:09

    Anita :

    Hoi Kim,

    Leuk hoor, die verhalen. Ervaringen voor het leven. Het thuisfront kijkt uit naar wat jij belleefd hebt. Ik zal regelmatig koekeloeren of je weer wat gepost hebt.
    tip: ga vooral in je vrije tijd veel van het land zien en genieten.

    Groetjes,
    Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

eerste reis

voor stage naar schotland. schotland hier kom ik.

Recente Reisverslagen:

12 November 2017

jari

13 Oktober 2017

normale leven

01 Oktober 2017

tours

11 September 2017

glasgow, werk en nieuwe kamer

01 September 2017

eerste paar dagen
kim

Actief sinds 25 Aug. 2017
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 4504

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2017 - 31 December 2017

eerste reis

Landen bezocht: